Célok
A munkarend nyilvántartási alrendszer fő feladata,
hogy segítse a munkarend tervezés és a munkarendek és
jelenléti ívek MT és KSZ szerinti ellenőrzésének munkáját.
Ennek kezelése megfelelő informatikai háttér segítségével is
rendkívül bonyolult feladat. A bonyolultságot jellemző feltételek:
-
A független munkarendek száma pl. egy 18 hetes munkaidő
keret időszakában eléri a több ezer munkarendet.
-
A szükségletekhez alkalmazkodva a munkavállalók jelentős
része több egységben láthatja el feladatát, munkaidő
adataikat komplexen kell kezelni.
-
A körülményekhez alkalmazkodva a munkavállalók státusza
folyamatosan változhat a munkaidőkeret időszakában.
-
Az MT és a KSZ nagyon bonyolult feltétel rendszert fogalmaz
meg szerteágazó kivétel kezeléssel.
Folyamatok
A munkarend nyilvántartás fő elemi folyamatainak vázlatos leírása:
-
Munkarendi sablonok készítése és folyamatos aktualizálása,
formai követelmények menet közbeni önálló vizsgálata.
-
Munkavállalói adatok nyilvántartása, menet közbeni vizsgálata.
-
A munkarendi sablonokból és a munkavállalói adatokból
időszaki jelenléti ív ajánlatok generálása, módosítása, érvényesítése.
-
Adott időszakra vonatkozóan a valós jelenléti adatok
és a munkarendi sablonokból származtatott "várható"
jelenléti adatok összeillesztése, az így kapott
adatok törvényességi vizsgálata.
-
Jutalék elszámolási adatok generálása a jelenléti adatokból.
Praktikák
A munkarend nyilvántartás megjelenő képein a lehető
legtöbb információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy már az adat feltöltés
során is nyomon követhetők legyenek a legfontosabb folyamatok. Így nem csak a
beépített ellenőrzések, de az elsődleges vizuális megtekintések is elősegíthetik
a munkarend tervezés folyamán előforduló hibák számának csökkentését.
Következmények
-
A keletkezett adatok halmazán a rendszernek segítséget
kell nyújtania a Cég gazdálkodását befolyásoló munkaidő alap kihasználtság,
létszám kapacitás kezelés és egyéb humán erőforrás optimalizálás feladatok
ellátásához.
-
A munkarend nyilvántartási alrendszer nyilvántartása alkalmas a HR
rendszerrel történő adat kapcsolat megteremtésére és annak elsődlegesen
elszámolási, de igény szerint egyéb rendelkezésre álló adatokkal történő
megtámogatására is.
-
Az alkalmazás egyúttal magával vonja illetve célszerűsíti egy sor eddig független nyilvántartás
egységes körben történő kezelésének folyamatos informatikai alapú
megvalósítását.